Czyli wiesz, w czym jest problem, chcesz go rozwiązać i nie możesz przestać o tym myśleć.
Nie wiem, na jakim etapie jest Twoja organizacja. Może dopiero się organizujecie, zakładacie fundację czy stowarzyszenie, aby rozpocząć działania, a może nieformalnie działacie od dawna i rozważacie sformalizowanie Waszych działań. A może jesteś związany z NGO od lat, ale czegoś Ci brakuje, szukasz tego ognia, który pamiętasz z początków pracy i nie wiesz, jak go na nowo rozpalić.
Odpowiedz sobie na pytanie: jaka jest Twoja misja?
Jaka jest misja Twojej organizacji? Jak ma wyglądać świat po wprowadzeniu w nim zmian? Jakie będzie życie ludzi lub zwierząt, którym pomagasz? Jaki problem rozwiązujesz?
Sformułuj swoją misję w jednym zdaniu. OK, maksymalnie w trzech krótkich. Niech to będzie kwintesencja dobra, które dzieje się dzięki Tobie i ludziom, z którymi współpracujesz. I wracaj do tego tyle razy, ile poczujesz, że ogień gaśnie, gdy w głowie zaczyna brzmieć pytanie „po co ja to robię?”.
Wypisz wraz ze swoim zespołem wszystkie najważniejsze hasła, słowa-klucze, wyrażenia i skojarzenia, które dotyczą istoty Waszej pracy. Na tej podstawie sformułujcie swoją misję. Niech każdy ma ją na pulpicie służbowego komputera, niech będzie widoczna na głównej tablicy w Waszym biurze, niech od przypomnienia jej rozpoczyna się każde spotkanie zespołu. Sformułowana misja to hasło, które jako pierwsze musi zobaczyć i zrozumieć każdy odwiedzający Waszą stronę internetową i profile w mediach społecznościowych.
Formułowanie misji organizacji
Misja to Twój cel, istota pracy i wysiłków, a także kopniak-motywator w chwilach trudności. Przypominaj ją sobie często, bardzo często.
Jeżeli na pytanie „czym się zajmuje Twoja organizacja?” odpowiadasz dłużej niż 3 sekundy, wymieniasz wszystkie prowadzone projekty i w Twojej wypowiedzi nie ma zaraźliwego żaru, skorzystaj z mojej pomocy w sformułowaniu Twojej MISJI.
Pierwszy dzień kursu mailowego „Od czego zacząć zbieranie pieniędzy?”, który przez 5 dni możesz otrzymywać za darmo na swoją skrzynkę, to właśnie instrukcja:
– jak krok po kroku napisać swoją misję,
– jak przetestować, czy jest zrozumiała
– w jaki sposób utrwalać ją w głowach i działaniach całego Twojego zespołu.
Do kursu możesz dołączyć TUTAJ.
Anna Anioł
Tekst pierwotnie ukazał się na blogu Armigera.